Tuesday, September 29, 2009

Nasib Baik...

Salam semua..
Entri kali ini aku nak cerita tentang keadaan rumah warden
yang aku duduki selama aku jadi warden
Semalam aku tinjau kat rumah tu yang dah kosong
aku tengok alang bumbung yang dibaiki dulu ok jer
tapi tiba-tiba mata aku terpandang alang satu lagi
yang menempatkan 2 tangki air
kayu tu retak dan hampir patah
cuba bayangkan kalau aku masih lagi duduk kat situ
patutlah tiap-tiap kali kalau tangki air tu penuh
isteri aku dengar macam bunyi benda patah jer..
ingatkan alang kayu kipas jer yang patah
walau apa pun...aku bersyukur tak ada berlaku
kejadian yang tak diingini...amin.
Sepatutnya pihak yang terbabit membina bangunan ni
mesti buat pemantauan selalu
aku hairan jugak macam mana bangunan ni
dapat kelulusan menduduki sedangkan
banyak kecacatan pada struktur bangunan sekolah ni
jangan sampai berlaku kejadian baru nak sibuk-sibuk

Ni alang kipas yang dah dibaiki

Inilah alang yang retak tu

Tinggal sikit lagi nak patah terus






No comments:

Post a Comment