Monday, April 6, 2009

5 Maju 09


Salam semua...
Tahun ni aku masih lagi jadi guru kelas 5 Maju. Dah 5 tahun aku pegang kelas ni. Murid-murid yang masuk kelas ni, semua baik-baik belaka dan senang nak ajar. Hamizan, Azrul, Kan, Luqman, Ilham, Azizah dan Goh adalah murid-murid kelas aku tahun ni. Kadang-kadang aku garang jugak, tapi bukan terlebih garang. Hanya kalau murid-murid aku malas, nakal atau tak buat kerja sekolah, barulah aku garang. Setakat ni, semua berjalan dengan baik.
Tahun ni aku ajar subjek Sains, Kajian Tempatan, Bahasa Malaysia. Subjek Sains susah jugak nak ajar, maklumlah kena ajar dalam BI. Aku tak mahir sangat BI ni. Kesian jugak pada murid-murid khas pendengaran ni. Dahlah BM mereka susah nak kuasai, ni BI lagi sukar. Nak isyaratkan satu-satu istilah Sains dalam dalam BI pun sukar. Tak banyak isyarat untuk istilah Sains ni. Jadi, satu tajuk perlukan masa yang lama untuk murid-murid menguasainya. Bagi aku ini satu cabaran yang perlu aku hadapi sebagai seorang guru.

No comments:

Post a Comment